|
||
NSU |
||
Motocykl słynnej niemieckiej wytwórni NSU z Neckarlsulm, produkującej motocykle w latach 1901-1966. Słynna seria S/OS/OSL, zaprojektowana przez angielskiego konstruktora Waltera Moore'a - poprzednio pracującego dla angielskiego Nortona, zawierała maszyny o pojemności od 200 do 600 cm3. Model 351 OSL reprezentował średnią klasę pojemnościową. Był najmniejszym z tzw. "dużych OSL-ek", jednak posiadał to samo nadwozie co silniejszy model 501 OSL. Górnozaworowe silniki i lekka konstrukcja OSL-ek stawiały te motocykle w grupie motocykli sportowych. W zasadzie była to nieco uproszczona, popularna wersja ówczesnego "supersporta" - modelu 350 i 500 SS z napędem rozrządu wałkiem królewskim, który na przełomie lat 20-tych i 30-tych świecił triumfy w najsłynniejszych międzynarodowych zawodach motocyklowych. Po wojnie, w latach 50-tych, produkowano oparty na tym samym zespole napędowym model "Konsul", wyposażony już jednak w teleskopowe zawieszenie z przodu i suwakowe zawieszenie z tyłu. Dane techniczne: Silnik: typ: jednocylindrowy, czterosuwowy, górnozaworowy rozrząd: OHV, sprężyny zaworowe podwójne, śrubowe głowica: aluminiowa, zawory zakryte cylinder: żeliwny tłok: ze stopu lekkiego układ korbowy: w stopie korbowodu łożysko rolkowe, dwurzędowe z koszykiem średnica cylindra x skok tłoka: 75 mm x 79 mm pojemność skokowa: 346 cm3stopień sprężania: 1:6,3maksymalne wyprzedzenie zapłonu: 12 mm przed GMP, sterownie ręczne smarowanie: układ zamknięty z tzw. "suchą" miska olejową i zewnętrznym zbiornikiem oleju, podwójna zębata pompa oleju, filtr siatkowy w zbiorniku gaźnik: Amal (M76/455) lub Grätzin (KE 25), średnica gardzieli 25 mm moc maksymalna: 18 KM obroty maksymalne: 5020 obr/min (przy 110 km/h) obroty normalne: 2740 obr/min (przy 60 km/h) Skrzynia biegów: typ: 4 biegowa (firmy NSU), z przełączaniem nożnym, systemem "angielskim" po prawej stronie (lub ręcznym, za dopłatą), przy sterowaniu nożnym wyposażona w tzw. automat przełożenia: 1:2,66 (I), 1:1,77 (II), 1:1,2 (III), 1:1 (IV) Przeniesienie napędu: z silnika na skrzynię biegów: łańcuchem rolkowym 1/2" x 5/16"ze skrzyni biegów na tylne koło: łańcuchem rolkowym 5/8" x 1/4", przełożenie 1:2,37 (solo) lub 1:2,5 (z wózkiem bocznym) przełożenie całkowite solo: 1:15,4 (I), 1:10,2 (II), 1:6,96 (III), 1:5,79 (IV) przełożenie całkowite z wózkiem: 1:18,3 (I), 1:12,2 (II), 1:8,3 (III), 1:6,88 (IV) sprzęgło: wielotarczowe (pół)suche, okładziny "twarde" firmy Jurid, sterowanie ręczne instalacja elektryczna: typ: 6 V, minus na masę prądnica: zblokowana z przerywaczem i regulatorem napięcia, typ BOSCH B142 BLS 46, o mocy 30 W, napędzana łańcuchem 3/8" x 5/32"cewka zapłonowa: BOSCH TC6A8świeca zapłonowa: BOSCH W175T1 lub przy dużych obciążeniach BOSCH W260T1, gwint M14 x 1,25akumulator: 7 Ah (typ BGD 312 A2 firmy BOSCH) lampa przednia: BOSCH EAS 170 x 2T42 lub EAS 170 x 2T114, żarówki 25/25 W (Osram 25/20 W *), 3 W, opcjonalnie licznik Veigel przełącznik świateł i sygnału: BOSCH LSH 16/1Z (sterowanie przełącznika elektrycznego świateł znajdującego się w lampie za pomocą linki Bowdena) lampa tylna: BOSCH JN 5 S 12 (IN 5 S 8 *), żarówka 3 W sygnał: BOSCH FD 6 DS 17 (FD 6 CS 17/3 *) Nadwozie: rama muflowa lutowana na mosiądz (tzw. twardy lut), otwarta (silnik jest elementem nośnym) zawieszenie przednie: widelec trapezowy (typu Webb), rurowy, z pojedynczą centralną sprężyną o progresywnej charakterystyce, amortyzatory cierne zawieszenie tylne: sztywne osprzęt kierownicy: firmy Amal, cierny amortyzator skrętu pojemność zbiornika paliwa: 12,5 l pojemność zbiornika oleju: 2,5 l wysokość siodła kierowcy: 710 mm rozstaw osi: 1420 mm wysokość (max): 940 mm szerokość (max): 770 mm długość (max): 2020 mm ciężar motocykla: 175 kg obręcze kół: 2 1/2" x 19"ogumienie: 3,25 x 19"hamulce: bębnowe dane eksploatacyjne: obciążenie maksymalne: 180 kg zużycie paliwa: 3,15 l / 100 km zużycie oleju: 0,1 l /100 km prędkość maksymalna: 110 km/h luzy zaworowe (przy ciepłym silniku !!!): 0,25 mm (wydechowy), 0,2 mm (ssący), regulacja co 8000-10000 km ciśnienie w oponach: - przy obciążeniu tylko kierowcą: 1,25 atm. (przód), 1,8 atm. (tył); - przy obciążeniu kierowcą i pasażerem: 1,25 atm. (przód), 2,3 atm. (tył) |
||
2007-01-15
2012-10-21 |
||